Posting Terkini!!!

Pemergian Ayahnya Farisan : Dimanakah hati yang bertaut itu?

|

"Sahabat.... dah lama kita tak berjumpa " , inilah keluhan hatiku . Setelah hampir dua tahun tak bersua dengannya . Sahabatku , yang pendiam ini.... pasti banyak kesilapanku padanya yang masih tidak dinyatakan.



Sehari dua ini, aku dikejutkan dengan berita kematian ayahnya melalui YM chat dengan seorang muslimat yang juga isteri sahabatku Mahmud . Beliau memberi tahu bahawa , saudara Farisan masih berada di Qatar atas urusan kerja .



Kesempatan ini, takziah kuucapkan pada beliau dan diharapkan supaya bersabar dengan ujian dunia ini. Yang pergi tetap pergi , namun perjuangan hidup ini perlu diteruskan.



Memikirkan soal ini , terdetik dihatiku untuk tautanhati untuk berperanan. Mindaku tepat mencari lujnah kebajikan, terus aku mencapai telefon dan mendail nombor Akh Rasy'ain , namun panggilanku tidak dijawab .





"Mungkin dia sibuk ", getus hatiku menenangkan keadaan . " Inilah waktunya lujnah kebajikan berperanan, bukannya kerja asyik dok nak mem'BM'kan orang jer" detik hatiku, nampaknya mindaku semakin nakal .



Apapun sahabatku Rasy'ain jangan terasa hati dengan getusan hatiku yang nakal itu, tapi lihatlah dari sudut positif bahawa diwaktu ini, lujnah kebajikan juga perlu berperanan.



Akhir kalam, Alfatihah.... marilah sama-sama kita sedekahnya pada arwah dan doakan supaya beliau dicucuri rahmat dan keampuanan Allah.

1 comments:

ana_muslimah said...

ya semoga roh nye di cucuri rahmat..
untuk Akhi farisan jangan rasa kehilangan InsyaAllah Allah pertemukan nanti Di akhirat sana...
teruskan perjuangan..

Post a Comment