Posting Terkini!!!

Sahabatku Tukar Status

|



6 Jun 2009, itulah tarikh keramatnya. Perjalanan kami ke Kuala Terengganu seawal 5.15 pagi. Pagi itu, kepala aku masih pusing-pusing, maklumlah nature of my work is travel. Malam sebelum bertolak, aku tidur pukul 12.30 malam kalau silap. Lewat tidur kerana mencuri masa untuk melawat Stadium Melawati Shah Alam, maklumlah Hari Raya Jamaah. Aku bertindak mencuri masa untuk ke sana juga pada petang sebaik sahaja aku pulang dari outstation 3 hari di Jengka , Pahang. Begitulah keadaannya, baru beberapa jam turun dari 'kereta kudaku' , dah nak kena naik balik dah. Alhamdulillah , syukurlah aku dikurniakan kuda yang gagah berlari . "Kudaku lari gagah berlari" .



Jika mengikut perancangan awal , perjalanan aku bersama beberapa ahli TH , kami bertolak dengan 2 buah kereta. Namun, sebuah kereta yang dinaiki oleh 'Cek Mat' telah mengambil langkah proaktif untuk bergerak dahulu pada sebelah malam.

Pukul 5.15 pagi , dalam keadaan 'mamai' , aku meneruskan tugas aku sebagai 'driver' , membawa 'Cek Min' TH , Azim , Hilmi , Farid dan Haziq. (Depa syok la, depa boleh sambung tidoq) . Pagi itu aku sebagai driver pertama nekad untuk mengejar
Cek Mat yang jauh meninggalkan kami. Mereka dah berada di Temerloh dikala kami baru nak bertolak dari Gombak. Namun, driver bersama kereta kudanya berjaya melakukan suatu rekod perjalanan yang hebat. 120km/j di Jalan Karak.

Pada jam 7 pagi, kami selamat tiba di hentian R&R Temerloh, tempat Cek Mat menanti kami. Perjalanan diteruskan dan akhirnya kami tiba di rumah Sang Laki Orang pada jam 12.30 tengahhari di Serada , Kuala Terengganu .

0 comments:

Post a Comment